søndag 19. januar 2014

DT- bidrag for Papirdesign Tutorial

I dag skal jeg vise dere hvordan jeg ga en helt ny treramme gammel patina :)

 Jeg tok utgangspunkt i en ny, ubehandlet treramme,
som jeg sprayet med blå og svart Dylusions ink spray.
(Man kan sikkert velge andre farger også, som passer bedre til sitt prosjekt, men den svarte blir litt sølvgrå- aktig i fargen, som eldre treverk ofte får.)
Med det samme jeg hadde sprayet på, brukte jeg en pensel og strøk ink- en utover.

 Deretter smurte jeg på Distress crackle paint, lot det tørke litt før jeg smurte på litt mer noen steder.
Se så fint malingen trekker til seg noe av fargen fra sprayen :)

 Jeg lot malingen tørke til neste dag. Da så rammen sånn ut; noen små krakeleringer og noen store.
De store ville garantert ramlet av etter hvert, og skitnet til der den ble plassert.
Derfor tok jeg litt tørkepapir (kan også bruke en tørr klut) og gnidde/ skrapte av en del av malingen.

 Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, som du ser her:
 
 
 
 
Prøv du og da vel!
Lykke til :)
 
Hilsen Renate
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar